Pinehill Sports

Pinehill Sports – pyöräilyä sisällä ja maastossa!

  • Pinehill-Extreme sekä muut opastetut maastopyörätapahtumat!
  • Opastetut ajot maastopyörällä pienryhmille
  • Sisäpyöräilytunnit
  • Valmennus ja harjoitusohjelmat.

Pinehill Sportsin aktiviteetit vuoden 2019 aikana

  • Seuraavat viralliset tapahtumat, Pinehill-Extreme 2020 -ennakkoajot järjestetään syys- ja lokakuussa. Tuolloin on mahdollista tulla ajamaan Täysmatkan reitti kahdessa erillisessä osassa. YöRoineen pääset testaamaan päivän valossa Tour de Tampereen yhteydessä 7. syyskuuta. Jämin reissu järjestyy lokakuun aikana ja tarkempi päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.
  • Pinehill-Extreme 2019, järjestettiin toukokuussa äitienpäivää seuraavan viikon lopulla (17.-18.5.2019).

Muut maastopyöräilytapahtumat

23.2.2019 XIV TALVI – TOUR De TAMPERE, Kaupinoja/Tampere. Tapahtumakokemukset ja videota blogissa!

YHTEYSTIEDOT

Mikko Petäjämäki

e-mail: mikko.pinehillsports@gmail.com

osoite: Ahvenistontie 20, 33470 Ylöjärvi

puhelin: nolnelnol 5768322

Y-tunnus: 2873266-8

Lisätiedot Pinehill-Extreme-linkistä sivun ylälaidasta!

Pinehill-Extreme 15.-16.5.2020/ Tampere, Mustavuoren laskettelukeskus

Ryhmäliikuntapalvelut liikuntayrityksille:

Työporukka tulossa jumppaan, mutta ohjaaja vielä puuttuu?

Tuntiohjaaja sijaiseksi sairastuneen tilalle?

  • Lajivalikoimassa sisäpyöräily, pump-tunti, circuit training, venyttely, kuntosali ym.

Ota yhteyttä: Mikko Petäjämäki – mikko.pinehillsports@gmail.com

 

Pinehill sports

Viimeisimmät artikkelit

Sweet Spot-harjoittelu

Sweet spot harjoittelun ideana on optimoida toiminnallisen tehoalueen mahdollisimman tehokas käyttö suhteessa riittävän matalaan sykealueeseen. Periaatteessahan mahdollisimman tehokkaan harjoittelun ideana on valmistaa keho tuottamaan pyöräilyn tapauksessa mahdollisimman paljon tehoa, mahdollisimman kauan (tai ainakin sen ajan, mitä päätavoitteena oleva kilpailu kestoltaan on). Ongelmana tällaisissa pitkäkestoisissa ja kovatehoisissa harjoituksissa on esimerkiksi se, että vastineeksi keho vaatii valtavasti … Jatka artikkeliin Sweet Spot-harjoittelu

Voimaa polkimiin!

Jalkalihaksien voimatasojen parantamista ajatellen keskitalven peruskuntoharjoittelukausi tarjoaa vuodenkierrossa parhaan ajanjakson. Voimaa voi hankkia niin punttisalilta kuin pyörän päältä. Ensimmäiseen en tässä pureudu tarkemmin, sillä se itsessään olisi jo yhden blogisarjan laajuinen kokonaisuus. Sen sijaan tämä kirjoitus käsittelee pyörän päällä tapahtuvaa voimaharjoittelua. Alkuun muutama varoituksen sana, jonka jälkeen malliharjoitus. Ensin vammariskit – aina, kun tehdään isolla … Jatka artikkeliin Voimaa polkimiin!

Voimalaitostoimintaa – 15 min->20min vedot

Kynnysteho (aiemmin mainittu Ftp siis) on tullut mukaan pyöräilytreeneihin liittyvään keskusteluun tehomittareiden yleistyttyä. Tuon alueen kehittäminen vie valtavasti toiminnallista kehitystä eteenpäin, mutta yksittäistä harjoitusta ajatellen riskinä voi olla liian korkea teho omaan kuntoon nähden. Tällöin energiantuotto kääntyy anaerobiseksi, joka ei kestävyysharjoittelussa yleensä peruskuntokaudella ole päällimäinen tavoite (toki poikkeuksia löytyy, esim. ns. reverse periodization -harjoitusajattelusta, mutta … Jatka artikkeliin Voimalaitostoimintaa – 15 min->20min vedot

Lisää PK-jyystöä treinerin päällä!

Peruskestävyysalueen harjoittelua ei oikeastaan voi tehdä liikaa! Valtaosan – vähintään ainakin se 80 % harjoittelusta – tulisi tapahtua aerobisen kynnyksen alapuolella. Toisaalta ajatustreinerillä tuntikaupalla tasaisesti ja kevyesti pyörittämisestä saa rauhallisemmankin ajajan tylsistymään ennen pitkää. Tällä kertaa vuorossa on pitkä PK-harjoitus, jossa rytmin rikkomiseksi ja harjoituksen mielenkiinnon säilyttämiseksi tehdään viiden minuutin välein 15-20 sekunnin maksimiveto. Lyhyestä … Jatka artikkeliin Lisää PK-jyystöä treinerin päällä!

Lisää artikkeleita