Pinehill Sports

Pinehill Sports – pyöräilyä sisällä ja maastossa!

  • Pinehill-Extreme sekä muut opastetut maastopyörätapahtumat!
  • Opastetut ajot maastopyörällä pienryhmille
  • Sisäpyöräilytunnit
  • Valmennus ja harjoitusohjelmat.

Pinehill Sportsin aktiviteetit vuoden 2019 aikana

  • Seuraavat viralliset tapahtumat, Pinehill-Extreme 2020 -ennakkoajot järjestetään syys- ja lokakuussa. Tuolloin on mahdollista tulla ajamaan Täysmatkan reitti kahdessa erillisessä osassa. YöRoineen pääset testaamaan päivän valossa Tour de Tampereen yhteydessä 7. syyskuuta. Jämin reissu järjestyy lokakuun aikana ja tarkempi päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.
  • Pinehill-Extreme 2019, järjestettiin toukokuussa äitienpäivää seuraavan viikon lopulla (17.-18.5.2019).

Muut maastopyöräilytapahtumat

23.2.2019 XIV TALVI – TOUR De TAMPERE, Kaupinoja/Tampere. Tapahtumakokemukset ja videota blogissa!

YHTEYSTIEDOT

Mikko Petäjämäki

e-mail: mikko.pinehillsports@gmail.com

osoite: Ahvenistontie 20, 33470 Ylöjärvi

puhelin: nolnelnol 5768322

Y-tunnus: 2873266-8

Lisätiedot Pinehill-Extreme-linkistä sivun ylälaidasta!

Pinehill-Extreme 15.-16.5.2020/ Tampere, Mustavuoren laskettelukeskus

Ryhmäliikuntapalvelut liikuntayrityksille:

Työporukka tulossa jumppaan, mutta ohjaaja vielä puuttuu?

Tuntiohjaaja sijaiseksi sairastuneen tilalle?

  • Lajivalikoimassa sisäpyöräily, pump-tunti, circuit training, venyttely, kuntosali ym.

Ota yhteyttä: Mikko Petäjämäki – mikko.pinehillsports@gmail.com

 

Pinehill sports

Viimeisimmät artikkelit

Voimalaitostoimintaa – 15 min->20min vedot

Kynnysteho (aiemmin mainittu Ftp siis) on tullut mukaan pyöräilytreeneihin liittyvään keskusteluun tehomittareiden yleistyttyä. Tuon alueen kehittäminen vie valtavasti toiminnallista kehitystä eteenpäin, mutta yksittäistä harjoitusta ajatellen riskinä voi olla liian korkea teho omaan kuntoon nähden. Tällöin energiantuotto kääntyy anaerobiseksi, joka ei kestävyysharjoittelussa yleensä peruskuntokaudella ole päällimäinen tavoite (toki poikkeuksia löytyy, esim. ns. reverse periodization -harjoitusajattelusta, mutta … Jatka artikkeliin Voimalaitostoimintaa – 15 min->20min vedot

Lisää PK-jyystöä treinerin päällä!

Peruskestävyysalueen harjoittelua ei oikeastaan voi tehdä liikaa! Valtaosan – vähintään ainakin se 80 % harjoittelusta – tulisi tapahtua aerobisen kynnyksen alapuolella. Toisaalta ajatustreinerillä tuntikaupalla tasaisesti ja kevyesti pyörittämisestä saa rauhallisemmankin ajajan tylsistymään ennen pitkää. Tällä kertaa vuorossa on pitkä PK-harjoitus, jossa rytmin rikkomiseksi ja harjoituksen mielenkiinnon säilyttämiseksi tehdään viiden minuutin välein 15-20 sekunnin maksimiveto. Lyhyestä … Jatka artikkeliin Lisää PK-jyystöä treinerin päällä!

Miten harjoittaa hapenottoa?

Moninkin tavoin, mutta ennen tämänkertaista happiharjoitusta paluu yhden perusasian ääreen, eli: Kuten edellisessä kirjoituksessa totesin, valtaosan harjoittelusta tulisi tapahtua aerobisella sykealueella. Toisaalta sitä nopeammin ajat, mitä enemmän kykenet tuottamaan tehoja [Watteja siis] harjoituksessa polkien. Miten yhdistää riittävän alhainen syke ja mahdollisimman korkeat pyöritystehot? Tämä asia oivallettiin noin puoli vuosisataa sitten Neuvostoliiton valmennuksessa: Intervalleilla Hapenottokyky on … Jatka artikkeliin Miten harjoittaa hapenottoa?

Pitkä peruskestävyysharjoitus ja pyöritystaito samassa harjoituksessa

Pitkä peruskestävyysharjoitus treinerin päällä, kuten mikä tahansa peruskestävyysalueella tapahtuva harjoittelu kuuluu harjoitusten määräenemmistöön. Vähintään 80 % harjoitusajasta pitäisikin pysyä harjoittelussa aerobisella sykealueella. Toivottavasti olet ehtinyt määrittää testillä arvion omasta toiminnallisesta pyöräilykykyisyydestäsi, Ftp:stä. Nyt nimittäin olisi tarkoitus lähteä sitä soveltamaan. Toki myös sykettä seuraamalla tämän harjoituksen pystyy tehdä. Silloin kannattaa muistaa, että syke seuraa fyysistä työtä … Jatka artikkeliin Pitkä peruskestävyysharjoitus ja pyöritystaito samassa harjoituksessa

Lisää artikkeleita